Thursday, October 27, 2011

tayar bocor



Rupanya senang saja nak selesaikan masalah tayar bocor ni dengan syarat tayar yang tak pakai tiub. Aku dah kena dua kali dah skuter aku pancit tengah jalan. Satu kali dekat lebuhraya nak pergi KLIA kena paku. Dalam 2 ke 3 KM lepas tu ada pusat rehat dan rawat. Kebetulan pula ada budak yang ambil upah tampal tayar bocor di situ. Masa tu ada sorang pelanggan. Aku pelanggan kedua. Oleh sebab pancit di tengah jalan kenalah aku bayar RM15.

Sekali lagi kena di Shah Alam, dicucuk mata gerudi.Nasib baik bocor tak jauh dari bengkel motor. Upah RM5 saja sebab di bengkel motor. Aku tengok mekanik tu buat macam senang sangat. Jadi aku pun carilah kit menampal tayar bocor tu di kedai hardware. Mula-mula aku tak reti buat tetapi sekarang aku dah tau caranya. Kit yang aku beli kali pertama pemegangnya dah patah sebab masih tak tau cara.Dah tau caranya, sebenarnya mudah saja..

No comments:

Post a Comment